Mało znane, lecz piękne utwory XVIII-wiecznych kompozytorów pochodzących z Pragi zaprezentowała Wrocławska Orkiestra Barokowa pod dyrekcją Jarosława Thiela. Partie wokalne wykonała Olga Pasiecznik, posiadaczka kryształowo czystego sopranu.
Na początek zabrzmiała żywa i pogodna Symfonia Es-dur Antonina Rejchy. Urodzony w Pradze artysta był rówieśnikiem Beethovena, z którym razem pobierał nauki w Bonn. Wiele lat spędził w Paryżu, a jego uczniami byli m.in. Berlioz, Liszt i Gounod. Jest autorem ponad 200 różnych utworów, współcześnie rzadko wykonywanych. Ze znakomitym skutkiem podjął się tego zespół filharmoników wrocławskich, skupionych w Orkiestrze Barokowej.
Jeszcze większej satysfakcji dostarczył słuchaczom świetny występ wybitnie utalentowanej sopranistki, Olgi Pasiecznik. Jej mocny, czysty głos przysporzył jej wielu nagród i wyróżnień w różnych prestiżowych konkursach wokalnych. Jej specjalność to dzieła barokowe i Mozart. W obu tych gatunkach muzycznych można jej było posłuchać podczas szczawieńskiego koncertu. Artystka wykonała arię z oratorium “Isacco, figura del redentore” Josefa Mysliveceka oraz kilka pieśni Mozarta.
Na zakończenie Orkiestra Barokowa zaprezentowała symfonię d-dur kolejnego Czecha, Jana Vaclava Hugo Vorziszka. Kompozytora, ale i prawnika, wykonującego swój wyuczony zawód. Jego osiągnięcia muzyczne zachwyciły samego Beethovena. Z czasem porzucił państwową posadę, by zostać dworskim organistą. Niestety, zmarł przedwcześnie na gruźlicę.
Koncertowi towarzyszył starannie wydany katalog. Oprócz informacji o wykonawcach i utworach, zawierał też tłumaczenia na język polski arii, wykonywanych przez Olgę Pasiecznik.