Zajęcia z wykorzystaniem robotów DASH wprowadziły uczniów w świat robotyki i programowania. Uczniowie pracują z robotami Dash, poznają ich możliwości zasady działania oraz programy sterujące robotem. Zajęcia polegają na zaprogramowaniu robotów za pomocą intuicyjnej, graficznej aplikacji Wonder i Blocly przy użyciu tabletów. Programując roboty Dash i tworząc interaktywne programy uczniowie świetnie się bawią, rozwijają swoją wyobraźnię jednocześnie ucząc się logicznego myślenia, kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów oraz pracy w grupie, czyli kluczowych kompetencji XXI wieku.
Lekcja informatyki w kl. VI - została zgłoszona do konkursu „1000 pierwszych organizatorów CODEWEEK” w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania- CodeWeek 2022, którego organizatorem jest NASK- Państwowy Instytut Badawczy w Warszawie, realizowany we współpracy z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów.
Celem konkursu było wyłonienie 1000 autorów inicjatyw zgłoszonych w pierwszej kolejności w ramach CodeWeek 2022. W wyniku konkursu nasza szkolna inicjatywa została zaliczona do grona laureatów, za którą uczniowie otrzymali pamiątkowe certyfikaty uczestnictwa, a szkoła nagrodę w postaci 10 gier CodyRoby. Otrzymane zestawy gier pozwolą rozwijać umiejętności z zakresu kodowania na kolejnych lekcjach informatyki oraz różnego rodzaju zajęciach szkolnych i pozaszkolnych, zarówno w klasach młodszych i starszych.